piątek, 9 grudnia 2011

KONKURS Stare ozdoby świąteczne (zgłoszenie nr 14)

Prezentujemy jeszcze jedno, ciepłe wspomnienie.

"Chciałam napisać o ozdobie świątecznej, która była wyjątkowa. A mianowicie był to aniołek zrobiony przez moją babcię, kiedy o prawdziwych ozdobach świątecznych można było tylko pomarzyć. Aniołek zrobiony był z trzech orzechów włoskich i kilku małych białych piórek (piórka były bardzo delikatne) Orzechy były zlepione jeden na drugim odrobiną żywicy, także piórka, które miały imitować prawdziwe anielskie skrzydła były przylepione z tyłu orzecha żywicą. Do orzecha był przybity mały gwózdek, a do niego przywiązany kawałek kolorowej wstążeczki, co pełniło rolę zawieszki. Babcia mimo kilku przeprowadzek zawsze zabierała pudełko ze zdjęciami, a w nim na samej górze leżał aniołek. Pamiętam , że jakoś szczególnie nie przywiązywałam się do tej ozdoby, myślałam , że jest taka zwykła. Nie to co kolorowe plastikowe bombki za witrynami sklepów, których było tysiące. Dzisiaj wiem , że za jednego aniołka z orzechów oddałabym te wszystkie plastikowe, puste bombki bez duszy
Niestety ta ozdoba zachowała się tylko w mojej pamięci, czego żałuję.

Marianna"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz